Top Social

20 Random Feiten over Mij

dinsdag 5 juli 2016


Omdat ik het bloggen weer een beetje probeer op te pakken vond ik het wel leuk om een  paar feiten over mezelf te beschrijven. Dit zijn er 'slechts' 20, maar vanavond in mijn bed of morgen op de fiets bedenk ik er weer 40. Hier de 20 die ik met jullie wilde delen...

[1] Canon EF 50mm F/1.8 II Op mijn negentiende verjaardag heb ik een portretlens gekregen waar ik dol en dol gelukkig mee ben. Deze lens kost vrij weinig vergeleken met andere lenzen, maar je kunt hier hele fijne foto's mee maken. Door een diafragma van F/1.8mm kun je hele kleine details scherp maken en de rest super wazig. Dit is fijn voor macrofotografie, en deels ook voor portretfotografie. Als je het leuk vindt om foto's te maken van mensen raad ik je deze lens zeker aan!

[2] Tagliatelle is mijn lievelings! Ik weet niet in hoeverre dit interessant is, maar tagliatelle met room en zalm is echt mijn lievelings! Hier kun je me voor wakker maken. Het leukste van dit gerecht, je bent er in 5 minuten mee klaar. Helaas vind ik het zo lekker dat ik het te snel eet en vervolgens altijd met buikpijn op de bank lig...

[3] Mijn lieve vriend In september as. vieren Emiel en ik dat we twee jaar samen zijn! Ik ken Emiel al sinds mijn 12e en ik ben ook van plan om hem te blijven kennen voor de rest van mijn leven...

[4] Amish Pure ontspanning is voor mij het lezen van een romantisch Amish boek. Ik vind de Amish een hele hele hele bijzondere, maar ook wel interessante cultuur / samenleving / gemeenschap. De eenvoud waarin ze leven zou ik soms best willen uitproberen.

[5] Nivea Control Shine Jarenlang, elke dag gebruik ik dezelfde crème. Namelijk de Nivea crème Control Shine. De naam zegt het al, met deze crème blijf je niet de hele dag shinen als een oester in de noordzee. Heel fijn!

[6] Mijn eigen boek In mei 2016 heb ik mijn stageverslag afgerond. Ik wilde mijn stageverslag heel graag laten drukken als een echt boek met een harde kaft. Dit heb ik dan ook gedaan natuurlijk! Stiekem ben ik hier best trots op. | om meer foto's te bekijken klik hier |


[7] Aanmaak Cappuchino Dit is gek, ik weet het, maar aanmaak cappuccino vind ik zoveel lekkerder dan de cappuccino van het beste koffietentje van Nederland.

[8] Arrow Sinds wij een abonnement hebben bij Netflix ben ik zó gaan houden van de serie Arrow. Ik zit dan wel de helft van de tijd verscholen achter de 20 kussen die ik op dat moment kon grijpen maar hé, het is fantastisch! Helaas is het volgende seizoen nog lang niet uit dus ik calculeer elke dag 5 minuten in om een potje te janken.

[9] Canada Ik heb een Canadese familie. Ja, I know, hoé tof is dat! Het leukste is het bezoeken natuurlijk. Elkaar 3 jaar niet zien is een ander verhaal. We zijn een paar keer naar Canada geweest waar ik zulke goede herinneringen aan heb. Ik heb ook altijd gezegd dat ik later naar Canada emigreer. Nu ik volwassen, soort van, begin te worden zie ik wel in dat dit nog steeds een droom is. Daar blijft het waarschijnlijk bij. Mocht je de kans hebben om Canada te bezoeken raad ik je sterk aan dat te doen!

[10] Jesus Follower Mijn geloof staat op nummer 1 in mijn leven (nu snap je ook dat deze opsomming niet in logische volgorde staat). Ik kan elke dag zoveel kracht en motivatie uit mijn geloof halen... Het leven heeft een duidelijke bedoeling voor mij! Ik houd echt van Jezus en ik vind het soms heel erg lastig om te zien dat sommige mensen de kracht hard nodig hebben maar die (nog) niet hebben gevonden bij God. Ik zou de mensen om mij heen elke dag willen overtuigen van God's liefde maar ik weet ook dat iedereen daar zelf voor moet kiezen. Leven vind ik dan ook een keuze!


[11] Analoge Foto's Ik ben echt diehard fan van analoge foto's. Het vasthouden van de plaatjes die ik heb geschoten is voor mij altijd een cadeautje. Soms laat ik de foto's normaal afdrukken maar ik vind het ook leuk om de foto's op een instagram manier te bestellen.

[12] Kaarsen en Planten Deze twee maken mijn kamer tot wat hij is. Als ik de kans heb brand ik altijd (geur) kaarsen. Vooral de geuren van Scent Chips vind ik echt een uitvinding! Ik heb nog 30 kleurtjes in mijn kast liggen die waarschijnlijk pas op zijn op de dag dat ik sterf. Toch leuk... Daarnaast koop ik graag planten die mijn kamer een beetje opvullen. Helaas ben ik wat minder goed in het verzorgen van die natuur dus ook wel weer een goede reden om elke maand nieuwe planten te kopen. Zo wissel je ze een beetje af...

[13] Telefoonhoesje Dit vind ik heel tof! Ik heb mijn eigen telefoonhoesje ontworpen. Mijn plan was om er meerdere te ontwerpen, wat ik ook gedaan heb, en er iets mee te doen. Dat laatste is nog niet gebeurt. Ik weet ook niet of dit nog gaat gebeuren maar het idee was er! Als ik me nog eens ga vervelen weet ik wat me te doen staat.


[14] Saxofoon Op mijn, ik heb eigenlijk geen idee hoe oud ik was. Ik heb saxofoon gespeeld! Ik bakte er niks van dus ik ben er na 3 jaar weer mee gestopt. Het duurde even voordat ik erachter was dat dit niet mijn grootste talent was. Toch vind ik saxofoon nog steeds het mooiste instrument wat er is, heerlijk om naar te luisteren.

[15] Portemonnee Obsessie Ik heb iets met portemonnee's. Ik weet niet wat het is maar ik moet ze altijd even goed bekijken, hoe foeilelijk ze ook zijn. Er liggen dan ook zo'n 10 portemonnee's in mijn kast. 

[16] Hillsong Australië Hillsong zal voor veel mensen een onbekend fenomeen zijn. Hillsong is een christelijke kerk die ook is uitgegroeid tot band. Het komt oorspronkelijk uit Australië en het is dan ook mijn grootste droom om een concert bij te wonen in dat prachtige land!

[17] Wedding Photography In mijn vrije tijd kijk ik heel graag naar een  trouwreportage van mijn favoriete fotografen. Voorbeelden van deze fotografen zijn oa. Inge Kooiman, Suegraphy, Nienke van Denderen en Erich McVey (Amerikaans). Ik kan echt de tijd vergeten als ik eenmaal zulke foto's bekijk. Prachtig!

[18] Halve Marathon Vorig jaar heb ik samen met mijn moeder 2 keer een halve marathon gerend. Ik was zo trots! Jeetje! Ik heb ook zo hard getraind. Weliswaar 3 maanden, maar wel intensieve maanden. Nu ik wat minder tijd, ook minder zin, heb om te lopen mis ik het soms wel maar het geeft me ook een hoop rust. Het was in ieder geval een mooie uitdaging!

[19] Strepen Ik zal niet de enige zijn maar man, teveel strepen in mijn kast! En toch sta ik dan in de winkel weer met zo'n streepshirt in mijn handen. Zucht! Ze zijn gewoon te mooi. Bovendien is elk streepje anders.


[20] Hema Fanaat Eigenlijk weet iedereen dit al, maar Hema is mijn grootste maat! Ik werk sinds mijn 16e bij de Hema, maar daarnaast vind ik de Hema ook gewoon bijzonder mooi. Alles is te vinden bij Hema. Alles. Bijna alles! Als ik zoek ben, kun je me vast weer vinden in de Hema.

Wat een hoop geklets over mezelf. In ieder geval ken je me nu (waarschijnlijk) een beetje beter!
Plaats een bericht...