Top Social

Before | After (Photoshop)

zondag 8 januari 2017

Een foto bewerken kost me soms niet eens een minuut en een andere keer kan ik er wel een halfuur mee bezig zijn. Er zijn twee dingen die ik altijd aan een foto bewerk, het licht en de scherpte. Voor foto's van een fotoshoot moet ik vaak wat meer aanpassingen maken om de foto naar mijn zin te krijgen. Ik laat je hieronder een paar voorbeelden zien...



Bij de foto hierboven heb ik ongeveer alles bewerkt behalve de mensen op de foto. Dat zijn overigens mijn nicht en tante, hoe leuk! De rechterdeur heb ik op de linkerdeur geplakt zodat ze precies gelijk zouden zijn. De bovenkant is bijgesneden en ik heb hier en daar wat geretoucheerd. Als je goed kijkt zie je ook verschil in kleur. De foto kon namelijk wel wat meer rood gebruiken.


Hierboven zie je een foto uit deze fotoshoot. De kwaliteit van de foto is nu heel laag maar dat komt omdat het een web kwaliteit gif is. Even doorheen kijken dus! Doordat deze foto in de herfst is genomen wilde ik de gele / oranje tinten heel duidelijk naar voren laten komen. Deze kleuren heb ik flink aangepast. Links op de foto was een wit gat. Deze heb ik opgevuld met de blaadjes van de bomen. Daar ligt nog weer een zon- filter overheen. Tot slot heb ik het drietal gecentreerd omdat je dan prettiger naar de foto kijkt.

Originele foto's laten zien doe ik niet zo graag! Helemaal niet graag als ik eerlijk ben. Toch is het zo nu en dan ook wel leuk om te laten zien hoe de foto's er oorspronkelijk uit zien en wat ik er dan weer van probeer te maken. Als je er vragen over hebt hoor ik die graag!

PS. Ik werk in Adobe Photoshop en maak foto's met een Canon EOS 600D | Lens 50 mm f/1.8 (soms andere lens).
Plaats een bericht...
Senna T. zei

Erg leuk om te zien!